tisdag 7 februari 2012

Havremuffins

Det var ett tag sen jag bakade nu, tråkigt faktiskt! Men fick ett ryck efter jag pluggat en stund, så jag ställde mig och gjorde havremuffins, tror aldrig jag har gjort de innan, även fast det är så lätt. Har inte smakat på dom än så vet inte hur dom blev, men dom såg väldigt goda ut! Strödde över lite florsocker när dom svalnat lite, ser snyggare ut då. Jag skippade äppelbitarna för tycker inte att det är så gott i muffins.



Ingredienser:
3 dl havregryn
75 g margarin
1 1/2 dl mjölk
2 ägg
1 1/2 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 1/2 dl äppeltärningar

Gör såhär:
Ugnen: 225°
Ställ ut ca 15 muffinsformar på en plåt. Smält smöret och häll sedan i mjölken, häll det sedan över havregrynen. Rör ner äggen, ett i taget och sedan sockret. Blanda mjöl, bakpulver och äpplebitar och rör ner i smeten. Fördela smeten i formarna. Grädda i ugnen ca 10 minuter. Jag fick grädda dem i ca 15 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar