torsdag 28 oktober 2010

Luktar kossa...

Då var praoen slut för denhär gången, och alla mina saker stinker, tom min kamera xO. Aja, det har varit väldigt spännande att få uppleva en mjölkbondes liv, som är väldigt tufft. Upp halv 6 varje morgon och mjölka kor och sen samma sak på kvällen igen... Tror inte att de där är något för mig. Jag vill ha ett stall med hästar och massa olika djur :). Men jag har iallafall träffat många underbara kossor (kvigor). Det var en kviga som kalvade när jag var där, men jag missade själva kalvningen men kalven är sååå söt (första bilden). Jag fick ge den mjölk i en nappflaska, aaw! Den heter Bebe, haha :).
På bild nr 2 har vi världens underbaraste och sötaste kviga. Varje gång man kom med mat eller nått annat så kollade hon bara på en med sina söta ögon. Så fort man satte sig jämte henne började hon slicka på kläderna. Jag fick även klippa en hel del kossor. Även några "vuxenkalvar". Dom tyckte att det var jätteskönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar