söndag 17 oktober 2010

Mera bak

Bakade muffins för jag fick en hel del glassyr över när jag gjorde marängerna.
Gjorde även en annan blå glassyr :)


Ingredienser:
225 g smör
225 g strösocker
1 tsk vaniljessens (jag tog vaniljsocker)
4 ägg
225 g extra fint vetemjöl (jag tog vanligt mjöl)
5 msk mjöl

Gör såhär:
Rör smör, socker och vaniljessens vitt och luftigt. Tillsätt äggen, ett i taget och vispa kraftigt efter varje ägg. Vispa ner mjölet och mjölken i smeten. Fördela sedan smeten i formar, fyll ungefär halva formarna. Grädda i 180 grader i 15-20 min. Låt dem svalna på ett bakgaller.

Kleta på glassyren när muffinsen har svalnat :)


Glasyr:

Den rosa:
Finns i de tidigare inlägget

Den blåa:
Blanda lite vatten med florsocker och blanda i den karamellfärg du vill ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar